Thursday, September 3, 2009

aku untuk kamu

memang susah menghadapi hari2...
kengkadang rase cm nak lari je..
kengkadang bile t'fikir ttg gelagat kengkawan yg memening kan kepale..
tak tau aku nak cakap ape...
tapi kengkadang aku rase ...

macm bengang jugak ade sbb kerana bende yg kecik pon nak melenting..
pening pale aku nak melayang kerenah..
da ar 2 aku ingat jd org kampung seseorang 2 lbh baik dan sopan kate2...
rupanye ddk d kampung lbh teruk dr ddk kat town...
sometimes bende yg kecik pon nak exaggerate...
when it comes to talking ...
she at like she knows everything..
ego at the same time...
and then only is right ...
org laen sume salah...
ape cer..
pas2 bile marah ...
memaluken kwn sendirik...
speak aloud bad things...
naseb baek adelah kwn yg baek...
kalo tak org laen mesty dah kene tinggal...
yg bestnye..
mcm tau sume bende..
tp peeler pon tak tau...
tak penah jumpe thousand island sauce...
kan bende 2 common...


hei...
kengkadang kite perlu merendah diri...
tak perlu berlagak mcm kite tau sumenye...
kalo dah kantoi kan malu...
bende simple pon tak tau..


jgn slalu menyalahkan org laen...
kan da besar...
perlu ke letakkan kesalahan sendiri atas org laen..
menyalah kan didkan ibu bapa sendiri...
da la diorang da letih membesarkan kite...
pas2 sampai hati kite...
menyalahkan mereka...
da la tak berterime kaseh...
cakap kasar dgn mereka yg membesarkan kte...
tak malukah kite...
org len pon malu tgk..
ckp kat talifon men jerit2 ...
hei...tak tau la nak ckp pe...


kengkadang kesedaran diri itu perlu ade ...
supaye kite ingat siape kite...
tanpa org sekeliling kite mungkin ...
keseorangan...
tertekan...
hargai org sekeliling selagi boleh...
jgn nak menongkat langit je selalu..
sekarang boleh la kite kate cam2 sbb kte mude lg...
cube bayangkan...
bile kite da tue...

peringatan ini untuk aku dan kamu..


-sk-

No comments:

Post a Comment

you say...